Picarà amb el martell a tot arreu, que ho fa expressament, allò que li diem que no faci!

 “Regalar-li un pica fort? (2 a i mig) Allò del martell i els pius de colors, per picar? I com m’ho faré, no veus que picarà amb el martell a tot arreu, que ho fa expressament, allò que li diem que no faci! Ja m’hi barallo prou, amb ell!”

Compte! el teu fill és molt petit, per desafiar-te fent les coses expressament. Li estàs atribuint una malícia que encara no té.

Ha descobert un joc de relació, que és fer allò que provoca reacció en tu. Fa i mira, per veure què fas tu. I hi torna, i tu li tornes a dir. T’està provocant? Si, però per joc, no per malícia.

I tu has de conèixer trucs, per quan aquests jocs no son els que a tu t’agraden:

Sovint ens diuen que quan fan coses que no ens agraden no els hem de fer cas, retirar l’atenció, perquè si els fem cas, ho faran més.

Cal administrar aquests consells amb sentit comú, perquè la mainada, per anar integrant el que pot fer o no, ha de saber si a la seva mare o al seu pare li agrada allò que fa.

Per tant, si el nostre fill petit fa una cosa que no ens agrada, el primer que hem de fer és informar-lo, dir-li, amb posat seriós: “No, el martell pica al pica fort. Si no, el guardem”

Però a la segona vegada que piqui, actuar. Agafar el martell i deixar-lo sobre l’armari. I el nen plorarà, potser. Li pots oferir consol, però no el martell.

Només cal que li repeteixis “El martell només pica al pica fort, els mobles es trenquen. Quan siguis més gran, te’l donaré” Però tu has d’actuar segura i convençuda.

I mobilitzar-lo ràpid, distreure’l amb una altre activitat, canviar d’espai, i de rotllo, no et quedis en el que ha passat, fes un pas endavant.

I és molt probable que, si el veu, el torni a demanar, però també pot ser que l’oblidi. I quan passen uns dies o quan el demani, quan li dónes, li dius: “On pica el martell? Al pica fort i enlloc més. Als mobles? No!. Si no, el guardo a dalt de l’armari”.

I repetim, però si vols, ara a la primera, si li veus les intencions, el martell a l’armari. I poques paraules, recorda.

 Si a la primera informes i la segona actues, i després saps gestionar el moment posterior, tu i el teu fill podreu sobreviure al martell i a tantes altres coses li hauràs d’ensenyar.

 D’altra banda, el martell li permet entrenar la coordinació dels seus moviments i la seva visió, el control de la seva força, experimentar un efecte (s’enfonsen els pius) que provoca ell, descobrir que l’ha de girar, per tornar-los a tenir a punt, i fa un soroll genial! Hi ha criatures que els fascina.

A la classe de P-3, era una joguina molt apreciada. I, tot i que el martell era “arrestat” de tant en tant, (per mal ús o per soroll excessiu), podíem tenir la joguina a classe sense problemes.

Aquesta entrada ha esta publicada en 0 a 3 anys, 3 a 5 anys, Conflictes, Fermesa. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Picarà amb el martell a tot arreu, que ho fa expressament, allò que li diem que no faci!

  1. Esther ha dit:

    El meu fill de 5 anys fa una setmana que cada dia cap a les 5 del demati es desperta i ve al nostre llit, mai ho habia fet. Pot se les por? o pot ser per problemes a l’escola que ultimament plora PER ANAR?

  2. Retroenllaç: No és que sigui moguda, però tot el que es pensa és dolent… | Orientar famílies: prevenir conflictes

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s