Un cartell d’hàbits al lavabo

“T´adjunto la fitxa que tenim a casa penjada al lavabo per no despistar-nos (8 i 4 a) de totes les coses que hem de fer al matí abans de sortir de casa ben macos….potser a algun company del grup li pot servir…”

“Amb el que vàreu parlar a la darrera sessió nosaltres també hem fet una petita graella perquè el nostre (4a) adquireixi els hàbits diaris sense haver-li d’estar recordant constantment.

El full és a dins d’una funda de plàstic i ell marca les creus amb un retolador de pissarra blanca, així després s’esborra i es torna a començar.

De moment, s’ho ha pres com un joc, que és del que es tracta, i ho segueix força bé.”

 

La vostra companya ha enviat el cartell que ens explicava l’altre dia.

Li serveix per a que els seus fills segueixin el fil per ells mateixos del què toca fer per “posar-se maco”.

Ha baixat imatges d’internet i ha imprès un document amb: 1. Raspall i pasta de dents, 2. rentar-se la cara, 3. pentinar-se, 4. crema de protecció solar 5. colònia

Ha passat del: fes això!, fes allò!, ja has fet això?, ja has fet allò?

Al: Per on aneu? Què bé! ja nomes et queda una cosa!

A més, afavoreix l’autonomia dels petits, la seva capacitat d’organitzar-se, la seva seguretat, i redueix la pressió i així, la resistència.

I en compartir les seves experiències ens fan més rics a tots plegats!

Aquesta entrada ha esta publicada en 3 a 5 anys, 6 a 10 anys, aprenentatge, Hàbits. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a Un cartell d’hàbits al lavabo

  1. Retroenllaç: Tinc enrenou amb la gran cada matí | Orientar famílies: prevenir conflictes

  2. mei ha dit:

    hola! podrieu tornar a penjar la fitxa d’hàbits al lavabo, si us plau? us agrairia estic amb els meus de 6 i 8 anys que no hi ha manera!
    Gràcies,
    mei

    • annamaresipares ha dit:

      Hola, Mei, ÉS la idea, el què val. I funciona molt bé amb mainada d’educació infantil. No és tant que tu els pengis una fitxa estandar, si no que la elaboreu conjuntament, repassant quines son les coses imprescindibles a fer, cercant les imatges a internet o dibuixant-les entre tots, i fent el cartell com a recordatori. (no estem parlant de control amb gomets, si no de fomentar la seva capacitat d’autonomia, i d’evitar els teus recordatoris continus)
      Amb mainada de primària molta gent està fent dinàmiques de responsabilització a la llarga, (i acceptar que algun dia surtin despentinats), amb control i incentiu (privilegi) a guanyar amb la constància. (Mètode Seinfeld, p.e.) Però sobretot, i sempre per a fomentar la seva autonomia, convè abandonar la estratègia del recordatori i l’amenaça contínua, que ens fa sentir tan pesades, d’altra banda… També plantejar-nos, i en totes les responsabilitats, quines coses estem fent per ells, que podrien estar fent sols, per ser autòom i responsable, també necessites espai i marge per a l’error…

  3. Mei ha dit:

    Moltes gràcies Anna.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s